Murder-counts

OSI created a complex system counting your murders of other players. Longtimecounter, shorttimecounter, .. many new players have big problems comprehending this system. You find here a short overview of this complex system. OSI hat ein sehr komplexes System für das Zählen der Morde an anderen Spielern erstellt. Langzeitzähler, Kurzzeitzähler, .. viele neue Spieler haben große Probleme dieses System zu durchschauen. Du findest hier eine kurze Übersicht zu diesem komplexen System.
Last update: 03.09.2001

What is a murder? Was ist ein Mord?
Attacking an other player (marked blue) makes you guilty of attempted murder. Whenever an attacked player dies (before the dealt damage has been healed) you are guilty of murder - even if you did not dealed the final blow. Included are the damages of your pets, your magic or other ways to inflict damage (e.g. bardic activities, ..) Einen anderen Spieler zu attackieren (blauer Titel über dem Kopf des Opfers) macht Dich dem versuchten Mord schuldig. Immer wenn ein solcher Spieler stirbt (bevor der verursachte Schaden geheilt wurde), dann bist Du des Mordes schuldig - selbst wenn Du nicht den letzten Schlag geführt hast. Dazugezählt werden die Schäden durch Deine Haustiere, Deine Magie oder andere Wege der Schadensverursachung (z.B. Bardenaktivitäten, ..)
 
When does is become an official murder? Wann wird es ein offizieller Mord?
A player who has been murdered can choose to report his murderer. He/she will get a window for every participant of the murder asking him if he/she wants to report this person. And can also use his personal funds to add to the bounty on the head of the participant. If the murderer's head is not brought back during a RL-week the bounty will be cancelled. Notice: The money is not returned to the victim even if it was not given out. Ein getöteter Spieler hat die Chance den/die Mörder zu melden. Er/Sie bekommt ein Fenster für jeden Teilnehmer an dem Mord und kann für jeden separat diese Entscheidung treffen. Zusätzlich kann man eigenes Kopfgeld aussetzen. Wenn der Kopf des Mörderers nicht innerhalb einer RL-Woche retourniert wird, verfällt das Kopfgeld. Notiz: Das Geld wird aber nicht zurückgegeben, selbst wenn das Kopfgeld nicht ausgezahlt wird.
 
When am I called murderer? Wann werde ich Mörder genannt?
After being reported for five or more murders in a certain period of time, you are labeled a murderer, and you are highlighted red to other players. The text above your char will be "Murderer xxx". The title murderer replaces any other title you may have achieved. Wenn Du innerhalb einer gewissen Zeit fünf oder mehrmals als Mörder benannt wirst, dann bekommst Du den Titel Mörder und Dein Name wird rot dargestellt. Der Text über Deinem Kopf wird dann zu 'Murderer xxx'. Dieser Titel ersetzt jeden anderen erarbeiteten Titel.
 
What was this about the murderer-heads? Was ist mit den Mörderer-Köpfen?
Killing a murderer and giving his/her head to a city-guard will free the bounty. The head can be severed using a knife or any other bladed weapon. But beware: this is a negative act and will reduce your karma. It was intended to regain the karma when the head is handed to the guards, but that doesn't work :) Drag the head onto a guard and you will receive your reward if there is any available. Wenn man einen Mörder tötet und seinen Kopf zu einer Stadtwache bringt, bekommt man das Kopfgeld. Der Kopf kann abgetrennt werden, wenn man ein Messer oder eine andere scharfe Waffe verwendet. Aber vorsicht: das ist ein negativer Akt in Bezug auf das Karma. Es sollte eigentlich so sein, daß die Rückgabe des Kopfes das Karma wieder zurücksetzt auf den alten Wert, aber das funktioniert leider nicht :) Ziehe den Kopf auf eine Stadtwache und Du erhältst das Kopfgeld, sofern eines ausgesetzt ist.
 
Are there restrictions for being a murderer? Gibt es Nachteile, wenn man Mörder ist?
- you are killed on sight by city guards.
- you loose stats and skills when you get ressurected during in statloss (= more then 5 shortterm-counters).
- your name is labelled red and every player could see this
- Du wirst auf Sicht von Stadtwachen getötet
- Du verlierst Stats und Skills, wenn Du während der Statloss-Zeit wiederbelebt wirst (= mehr als 5 shortterm-counter hast)
- Dein Name ist rot und jeder Spieler kann das sehen
 
What is a murder-count? Was ist ein Murder-count?

We differ between short- and longterm counts. Every kill will add one to every counter. Here are the facts about the counters:

Shortterm-counter

  • 8 ingame-hours will decrease the counter by 1, provided this time is spent murder-free. Any murder reported during this 8 hours will reset the time to the full 8 hours.
  • more then 5 counter will bring you into statloss (= your resurrection will cost you skills and stats)
  • decreasing from above 5 to under 5 and back again is called ping-pong. Doing this 5 times will make you perma-red and a murderer forever.

Longterm-counter

  • 40 ingame-hours will decrease the counter by 1, provided this time is spent murder-free. Any murder reported during this 40 hours will reset the time to the full 40 hours.
  • more then 5 counter will make you murderer (red), including the mentioned effects

Wir unterscheiden zwischen short- und longterm countern. Jeder Mord addiert eins zu jedem dieser Counter. Hier sind nun die genauen Details zu diesen Zählern:

Shortterm-counter

  • 8 ingame-Stunden erniedrigen den counter um 1, sofern man diese Zeit Mordfrei verbringt. Jeder berichtete Mord setzt den counter um 1 rauf und macht wieder volle 8 Stunden daraus.
  • Mehr als 5 counter bringen Dich in Statloss (=Deine Wiederbelebung kostet Dich Skills und Stats)
  • Von über 5 auf unter 5 und zurück nennt man ping-pong. Wenn man das 5 mal macht, dann wird man perma-red und ein Mörder für immer.

Longterm-counter

  • 40 ingame-Stunden erniedrigen den counter um 1, sofern man diese Zeit Mordfrei verbringt. Jeder berichtete Mord setzt den counter um 1 rauf und macht wieder volle 40 Stunden daraus.
  • Mehr als 5 counter machen Dich zum Mörder (rot) und bringen die berichteten Effekte.
 
Collecting data about your kills Daten über deine Morde sammeln

At any time you are logged on you are able to get informations about your murderer-status by saying "I must consider my sins."

  • 0 short-term counts and 0 long-time counts:
    "Fear not, thou hast not slain the innocent."
  • 0 short-term counts and some long-time counts (even red):
    "Fear not, thou hast not slain the innocent in some time"
  • <5 short-term counts and some long-time counts (even red):
    "Although thou hast slain the innocent, thy deeds shall not bring retribution upon thy return to the living"
  • >5 short-term counts - red text:
    "If thou should return to the land of the living, the innocent shall wreak havoc upon thy soul."
  • Perma-red
    "You are known throughout the land as a murderous brigand."
    A blue text signals that your short-term counts are below 5 and you will face no statloss. A red text warns you that the next ressurect will cause a statloss.

 

Immer wenn Du eingeloggt bist, kannst Du Informationen über Deinen Mörder-Status sammeln, indem Du 'I must consider my sins' sagst.

  • 0 short-term counter und 0 long-time counter:
    "Fear not, thou hast not slain the innocent."
  • 0 short-term counter und einige long-time counter (sogar rot):
    "Fear not, thou hast not slain the innocent in some time"
  • <5 short-term counter und einige long-time counter (sogar rot):
    "Although thou hast slain the innocent, thy deeds shall not bring retribution upon thy return to the living"
  • >5 short-term counter - roter Text:
    "If thou should return to the land of the living, the innocent shall wreak havoc upon thy soul."
  • Perma-Rot
    "You are known throughout the land as a murderous brigand."
    Ein blauer Text zeigt, daß Deine shortterm-counter unter 5 sind und Du brauchst keinen Statloss zu fürchten. Ein roter Text warnt Dich, daß eine Wiederbelebung einen Statloss nach sich zieht.

Update: Additionally after the last patch there are now exact numeric infos about your actual murderer-status. This simplifies the process but executes the romantic site of being a murderer in UO and dancing at the edge of 5 short-term counts.

 

Update: Zusätzlich gibt es nun seit dem letzten Patch eine genaue numerische Aufstellung Deines aktuellen Mörder-Status. Das vereinfacht den Prozeß aber vernichtet die romantische Seite am Mörderleben in UO und dem Balanceakt an der Kante von 5 short-term- countern.

 

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