Alchemy

Alchemy is the knowledge of creating potions out of reagents, might they be useful or deadly.
Alchemy ist die Wissenschaft der Erzeugung von Tränke, seien sie hilfreich oder tödlich.
Last Update: 26.03.2003
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General Information Allgemeine Information

The first thing you need to use for alchemy is of course, a proper tool. Mortar and Pestle, the item needed as tool for the alchemy skill, can be bought at NPC shops or crafted out of ingots using the Tinkering skill.

You also need an empty bottle for the result of you alchemy experiment. You can buy empty bottles at the NPC shops.

Das erste, das man für Alchemy benötigt ist natürlich ein Werkzeug. Mortar and Pestle, der Gegenstand, der für Alchemy benutzt wird, kann bei NPCs gekauft werden oder mit demTinkering Skill gemacht werden.

Was man ebenfalls für Alchemy benötigt ist eine leere Flasche. Man kann leere Flaschen von NPC shops kaufen.

Glassblowing Glasblaserei

You need at least 100 Alchemy skill to be able to acquire the Glassblowing skill by reading the corresponding book.

Man benötigt zumindest 100 Alchemy, um die Fähigkeit Glassblowing von dem entsprechenden Buch zu erlernen.

Potion kegs Trank-Fässer

Potions can also be kept in kegs. An empty potion keg can only be crafted by a Tinker - Carpenter and is not available at NPC shops. To fill a keg with potions you can:

  • Create all potions regularly into bottles and then pour the bottles into the keg.
  • Keep the keg in your bagpack with just one potion in it. If you then create the same potion again it will automatially be transferred into your keg.

You can tend plants directly out of the keg, but you cannot drink potions out of a keg. If you need them for drinking you must first pour it out into a bottle.

Tränke können auch in Fässer aufbewahrt werden. Leere fässer können nur von einem Tinker - Carpenter erzeugt werden, es gibt sie nicht bei NPC Shops. Um einen Faß mit Tränke zu füllen muß man:
  • Alle Tränke zuerst in Flaschen herstellen und dann in einen Faß umschütten.
  • Einen Faß mit zumindest einem Trank drinnen im Bagpack halten. Wenn man dann denselben Trank weiter erzeugt dann wird dieser direkt in das Faß geleert.

Man kann Pflanzen direkt aus dem Faß heraus pflegen, abe man kann nicht direkt aus dem Faß trinken. Zum Trinken der Tränke muß man sie zuerst in Flaschen umfüllen.

Keg capacity: Fassungsvermögen von Fässer:
Potions / Tränke Text - Info

0

The keg is empty.
1 - 4 The keg is nearly empty.
5 - 19 The keg is not very full.
20 - 29 The keg is about one quarter full.
30 - 39 The keg is about one third full.
40 - 46 The keg is almost half full.
47 - 53 The keg is approximately half full.
54 - 69 The keg is more than half full.
70 - 79 The keg is about three quarters full.
80 - 95 The keg is very full.
96 - 99 The liquid is almost to the top of the keg.
100 (max) The keg is completely full.
Additional Information Zusätzliche Information

Professional Title: Alchemist
Statistics Used: Intelligence, Dexterity
Usage by: Mortar and Pestle
Trainers: Alchemist, Herbalist
Handy Additional Skills: Taste Identification, Poisoning, Glassblowing
Skillgain: difficulty-based

Berufsitel: Alchemist
Benutzte Statistics: Intelligence, Dexterity
Benutzung durch: Mortar and Pestle
Trainer: Alchemist, Herbalist
Brauchbare zusätzliche Skills: Taste Identification, Poisoning, Glassblowing
Skillsteigerung: Schwierigkeitsabhängig

Creation Table Herstellungstabelle

Typ Color
Farbe
Name Reagents Effect
Auswirkung
min. Skill Success rate
Erfolgsrate
Agility blue
blau
normal 1 BM +10 DEX (2 min.) 15.0 100 %
greater 3 BM +20 DEX (2 min.) 35.0 100 %
Cure orange lesser 1 Ga heilt schwaches Gift / cures weak poison --- 100 %
normal 3 Ga heilt bis normales Gift / cures up to normal poison 25.0 100 %
greater 6 Ga heilt alle Gifte / cures all poisons 65.0 70,0 %
Explosion purple
lila
lesser 3 SA 1-5 Schaden / 1-5 damage 5.0 100 %
normal 5 SA 6-10 Schaden / 6-10 damage 35.0 100 %
greater 10 SA 11-20 Schaden / 11-20 damage 65.0 70 %
Heal yellow
gelb
lesser 1 Gi + 3-10 HP --- 100 %
normal 3 Gi + 6-20 HP 15.0 100 %
greater 7 Gi + 9-30 HP 55.0 90 %
Nightsight black
schwarz
normal 1 SS Tageslicht bis zum Ende der Nacht.
Daylight until the end of the night.
--- 100 %
Poison green
grün
lesser 1 NS "You feel a bit nauseous..."
1-2 HP Schaden alle 5 Sekunden
1-2 HP damage every 5 secs
--- 100 %
normal 2 NS "You feel disoriented and nauseous!"
5-10% HP Schaden alle 5 Sekunden
5-10% HP damage 5 secs
15.0 100 %
greater 4 NS "You begin to feel pain throughout your body!"
ca. 15-25% der verbliebenen HP Verlust je 5 Sekunden
approx. 15-25% of remaining HP every 5 secs
55.0 90.0 %
deadly 8 NS "You feel extremely weak and are in severe pain!"
10-40% HP Schaden alle 5 Sekunden.
+ Stamina Verlust alle 5 Sekunden wenn unter 25% der originalen HP.
10-40% HP damage every 5 secs.
+ staminaloss every 5 secs if under 25% of original HP.
90.0 20,0 %
Refresh red
rot
normal 1 BP + 25% stamina --- 100 %
total 5 BP volle stamina / refill stamina 25.0 100 %
Strength white
weiß
normal 2 MR + 10 STR (2 min.) 25.0 100 %
greater 5 MR + 20 STR (2 min.) 45.0 100 %
Legende: HP=Lebenspunkte / HitPoints, STR=Stärke / strength, DEX=Geschicklichkeit / dexterity
BM = Bloodmoss, BP = Black pearl, Ga = Garlic, Gi = Ginseng, SA = Sulphurous ash, SS = Spider silk, MR = Mandrake root, NS = Nightshade
Die Erfolgrate bezieht sich auf einen GM Achemist. / The success rate is according to a GM Alchemist.
Update: cure: neuerdings haben alle Cure-Potions eine Chance alle Gifte zu heilen. (allerdings: die schwachen Cure's haben auch nur eine kleine Chance)
cure: now all cure-potions have a chance to cure all poisons (nevertheless: lesser cure has a very small chance)

 

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