Armslore

The using of armslore is important for merchants and blacksmiths first. It is useful for checking a purchase, gives an answer to the question: "repair a weapon/an armor or not?" and enables you to estimate wether an offer has a worth for you. You can check every object you can see, even if any other player carries it visible.
Das Ausführen von Armslore ist vor allem für Händler und Schmiede sehr wichtig. Das Einsatzfeld reicht von der Überprüfung eines Ankaufs, über die Frage ob eine Waffe oder Rüstung repariert werden muß bis zu der Abschätzung ob ein Angebot etwas wert ist. Man muß die Gegenstände nicht halten, sondern kann sie auch - wenn sie außen von anderen Spielern getragen werden - direkt überprüfen.
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Last Update: 30.03.2003

General Information Allgemeine Information
Notice: Since Age of Shadows, the damage, defense and quality of weapons and armor are now displayed for anyone on the item, so this skill has been made quite useless.
Anmerkung: Seit Age of Shadows werden die Verteidigungs- und Schadenswerte, sowie die Qualität von Waffen und Rüstungen für alle sichtbar angezeigt, somit ist diese Fähigkeit ziemlich sinnlos.
Arms Lore enables you to check the quality of weapons and armor (see table below). It will dispay information about the armor rate, the weapon damage and the weapon and armor condition. The current condition of armor and weapon is a valuable information for a Blacksmith to determine if they need repair or not.
Arms Lore ermöglicht es, den Armor Faktor, den Waffenschaden, und den aktuellen Zustand von Waffen und Rüstungen zu erkennen. Speziell der aktuelle Zustand ist notwendig für einen Blacksmith, um zu entscheiden, ob die Waffe oder Rüstung eine Reparatur benötigt oder nicht.
Arms Lore and Fighting Arms Lore und Kampf
Notice: With Age of Shadows special moves have been added to the game for every weapon, so this special feature is not linked to Arms Lore anymore.
Anmerkung: Mit Age of Shadows sind Spezialschläge für jede Waffe eingeführt worden, also ist dieser Spezialschlag nicht mehr von Arms Lore abhängig.
If your skills in Arms Lore and Wrestling are 80 and above, you will have a certain chance to disarm your opponent while wrestling him.
Wenn dein Arms Lore und Wrestling Skill 80 oder darüber sind, dann bekommt man im waffenlosen Kampf eine Chance, den Gegner zu entwaffnen.
Additional Information Zusätzliche Information

Professional Title: Warrior
Statistics Used: Strength, Dexterity
Usage by: Skill list
Trainers: Armorer, Blacksmith, Blacksmith Guildmaster, Weaponsmith, Weapons Trainer, Fighter, Warrior, Mercenary, Paladin, Merchant Guildmaster and Warrior Guildmaster
Handy Additional Skills: Blacksmithy, Wrestling
Skillgain: target based

Berufsitel: Warrior
Benutzte Statistics: Strength, Dexterity
Benutzung durch: Skill Liste
Trainer: Armorer, Blacksmith, Blacksmith Guildmaster, Weaponsmith, Weapons Trainer, Fighter, Warrior, Mercenary, Paladin, Merchant Guildmaster and Warrior Guildmaster
Brauchbare zusätzliche Skills: Blacksmithy, Wrestling
Skillsteigerung: Zielabhängig

Return for the AR of an armor Rückgabe für die AR von Rüstung
Important: The numbers listed here below Armor Rating show the effective AR of an armorpiece and are not identical with the value shown in your statuswindow.
Wichtig: Die Zahlen, die hier unter Armor Rating aufgeführt sind, repäsentieren die effektive AR einer bestimmten Rüstung und stimmen nicht mit den Werten im Statusfenster überein.
Text Armor Rating
"offers no defense against attackers" 0
"provides almost no protection" 1-5
"provides very little protection" 6-10
"offers some protection against blows" 11-15
"serves as a sturdy protection" 16-20
"is a superior defense against attack" 21-25
"offers excellent protection" 26-30
"is superbly crafted to provide maximum protection" 31+
Return for Weapons Rückgabe für Waffen
Important: The numbers listed here below Damage show the average damage, means minimum und maximum damage were added and divided through two.
Wichtig: Die Zahlen, die hier unter Schaden aufgeführt sind, repräsentieren den durchschnittlichen Schaden, d.h. minimaler plus maximaler Schaden durch zwei dividiert.
Text Damage / Schaden
"might scratch your opponent slightly" 0-2
"would do minimal damage" 3-5
"would do some damage" 6-10
"would probably hurt your opponent a fair amount" 11-15
"would inflict quite a lot of damage and pain" 16-20
"would be a superior weapon" 21-25
"would be extraordinarily deadly" 26+
Return for the condition of an object Rückgabe für den Zustand eines Gegenstandes
Text Condition / Zustand
"brand new" 100%
"almost new" 90%
"barley used, with a few nicks and scrapes" 80%
"fairly good condition" 70%
"suffered some wear and tear" 60%
"rather battered" 40%
"somewhat badly damaged" 30%
"flimsy and not trustworthy" 20%
"falling apart" 10%

 

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