AOS - Chivalry

Chivalry is the new AoS skill for Paladins.

Chivalry ist der neue AoS Skill für Paladine
Last update: 12.03.2003 - text from (c) EA/Osi, translation & adaptation: Aysen
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General Information Allgemeine Information

Chivalry is the main ability of the Paladin. With it, and the Book of Chivalry, a Paladin can evoke a number of abilities that can improve his prowess on the battlefield.

To use these special powers effectively, you must develop your skill in the art of Chivalry, and like any skill in one's repertoire, Chivalry requires the availability of skill points.

Diligence and hard work are the keys to being a successful Paladin - the more proficient you are in Chivalry, the more powers you will be able to tap into and use against the dark powers that threaten the balance of the world.

Rittertum ist die primäre Fähigkeit des Paladin. Damit, und mit dem Chivalry Buch, kann der Paladin diverse Fähigkeiten benutzen, die ihm im Kampf behilflich sind.

Um diese speziellen Fähigkeiten effektiv nutzen zu können, muss der Skill Chivalry gesteigert werden, und wie alle Skills sind dafür freie Skillpoints notwendig.

Feliß und harte Arbeit sind die Schlüssel zu einem erfolgreichen Paladin - je erfahrener ein Paladin in Chivalry ist, desto mehr Kräfte kann er entfesseln gegen die dunklen Mächte die die Balance der Welt bedrohen.

Tithing Tithing

Each ability a Paladin wishes to invoke will require a certain amount of "tithing points" to use. A Paladin can earn these tithing points by donating gold at a shrine or holy place. And while he is free to be generous and tithe as much as he likes, there will be a limit as to how many points a Paladin can have at any one time.

Jede Fähigkeit, die ein Paladin nutzen will, benötigt eine Anzahl an "Tithing" Punkte. Ein Paladin kann diese Punkte erhalten, in dem er an einem Schrein oder heilgem Platz Gold spendet (tithe Gold). Und während es ihm freisteht, wie viel er spenden will, gibt es eine Grenze, wie viele Punkte ein Paladin auf einmal haben kann.

Additional Information Zusätzliche Information

Professional Title: Paladin
Usage by: Spellbook
Trainers: Paladins
Handy additional Skills: Battle Focus, Meditation
Skillgain: by usage
Macros allowed? Yes
Gain income by: Adventuring
Best Location: Luna

Berufsitel: Paladin
Benutzung durch: Spruchbuch
Trainer: Paladine
Brauchbare zusätzliche Skills: Battle Focus, Meditation
Skillsteigerung: durch Anwendung
Macros erlaubt? Ja
Einkommen durch: Abenteuer
Bester Ort: Luna
Spell List Spruchliste

Cleanse by Fire   Reinigendes Feuer

Tithing Cost: 10
Mana Cost: 10
Minimum Skill: 5

Effect: Cleanses the target of poison and disease, but at a cost. Deals between 13-55 points of damage to the caster.

Tithing Kosten: 10
Mana Kosten: 10
Minimum Skill: 5

Effect: Heilt Vergiftungen und Krankheiten beim Ziel, ist aber mit Kosten verbunden. Verursacht 13-55 Punkte Schaden beim Anwender.

Close Wounds   Schließe Wunden

Tithing Cost: 10
Mana Cost: 10
Minimum Skill: 0

Effect: This ability allows a Paladin to heal between 7-39 points of damage done to himself or his allies.

Tithing Kosten: 10
Mana Kosten: 10
Minimum Skill: 0
Effect: Diese Fähigkeit heilt 7-39 Punkte Schaden beim Paladin oder einem anderen Ziel.

Consecrate Weapon   Waffe segnen

Tithing Cost: 10
Mana Cost: 10
Minimum Skill: 15
Effect: Allows a Paladin to sanctify a weapon for a short duration. The consecrated weapon is temporarily imbued with a power that specifically targets an enemy's weakest resistance. The effect can last from anywhere between 3-11 seconds. (Note: Also works if the target changes while the effect lasts)

Tithing Kosten: 10
Mana Kosten: 10
Minimum Skill: 15
Effekt: Erlaubt es dem Paladin für kurze Zeit, seine Waffe zu heiligen. Die gesegnete Waffe ist temporär mit einer Kraft versehen, die speziell auf die schwächste Resisenz des Gegners abzielt. Dieser Effekt kann zwischen 3-11 Sekunden anhalten. (Anmerkung: Funktioniert auch, wenn das Ziel zwischendurch wechselt)

Dispel Evil   Böses Zersetzen

Tithing Cost: 10
Mana Cost: 15
Minimum Skill: 35
Effect: This ability attempts to dispel all summoned creatures of an evil nature, as well as causes all other evil creatures to flee from combat. The disrupting nature of this holy ability can also drain a transformed Necromancer of mana and stamina.

Tithing Kosten: 10
Mana Kosten: 15
Minimum Skill: 35
Effekt: Bei Anwendung versucht der Paladin alle herbeibeschworenen Kreaturen von übler Gesinnung zu verbannen oder sie in die Flucht zu schlagen. Die Kraft dieser Fähigkeit kann einen verwandelten Necromancer Stamina und Mana kosten

Divine Fury   Göttlicher Zorn

Tithing Cost: 10
Mana Cost: 15
Minimum Skill: 25
Effect: Increases the caster's swing rate and accuracy while, at the same time, lowers his defenses. Duration of the effect lasts anywhere from 7-22 seconds.

Tithing Kosten: 10
Mana Kosten: 15
Minimum Skill: 25
Effekt: Steigert die Schlagrate des Anwenders und seine Treffsicherheit - aber auf Kosten der Verteidigung. Der Effekt kann zwischen 7 und 22 Sekunden anhalten.

Enemy of One   Einziger Feind

Tithing Cost: 10
Mana Cost: 20
Minimum Skill: 45
Effect: Allows a Paladin to declare the next creature he strikes as his mortal enemy for a period of time, which gives him the ability to inflict massive melee damage to all creatures of the same type. However, by using this ability, the Paladin's defenses against all other creatures will become lessened. Duration of the effect lasts approximately 1.5-3.5 minutes. (Note: names and statbars of the creature type will turn orange, as long as the effect lasts)

Tithing Kosten: 10
Mana Kosten: 20
Minimum Skill: 45
Effekt: Erlaubt es dem Paladin, die nächste Kreatur die er trifft als seien Todfeind zu erklären. Dadurch kann er bei dieser Kreatur und bei allen anderen dieser Art massiven Schaden verursachen. Allerdings sinkt dadurch die Verteidigung gegenüber allen anderen Kreaturen. Der Effekt hält 1,5 - 3,5 Minuten an. (Anmerkung: Die Namen und Statbars der Kreaturen verfärben sich bei erfolgreicher Anwendung und solange der Effekt anhält orange)

Holy Light   Heiliges Licht
Tithing Cost: 10
Mana Cost: 15
Minimum Skill: 55
Effect: Upon invoking this ability, a shaft of holy light surrounds the Paladin, damaging all enemies around him with divine energy. Deals approximately 8-24 points of damage to each enemy.
Tithing Kosten: 10
Mana Kosten: 15
Minimum Skill: 55
Effekt: Mit dieser Fähigkeit ruft der Paladin ein Welle aus heiligem Licht herbei, welche den Paladin umgibt und allen Kreaturen um ihn Schaden aus göttlicher Energie zufügt. (8-24 Punkte Schaden)
Noble Sacrifice   Erhabenes Opfer
Tithing Cost: 30
Mana Cost: 20
Minimum Skill: 65
Effect: Caster loses all but one 1 point in HP, Mana, and Stamina in exchange for the ability to resurrect all valid targets next to him. Also cleanses the targets of all poison and heals between 9-24 points of damage.
Tithing Kosten: 30
Mana Kosten: 20
Minimum Skill: 65
Effekt: Der Anwender verliert alle Punkte in HP, Mana und Stamina im Austausch für die Fähigkeit, alle gültigen Ziele um sich herum wiederzubeleben. Heilt auch Vergiftungen und heilt 9-24 Punkte Schaden.
Remove Curse   Fluch entfernen
Tithing Points: 10
Mana Cost: 20
Minimum Skill: 5
Effect: This ability allows the Paladin to transfer some of his divine power into another, cleansing the person of any curses laid upon them. Curses include Necromancer curses, Clumsy, Weaken, Feeblemind, Paralyze, and the Curse spell used by mages (which is Clumsy, Weaken, and Feeblemind in one effect).
Tithing Points: 10
Mana Kosten: 20
Minimum Skill: 5
Effekt: Durch diese Fähigkeit wandelt der Paladin einen Teil seiner göttlichen Kraft in eine andere um und reinigt das Ziel von jedwedem Fluch. Dies beinhaltet Necromancer Flüche, Clumsy, Weaken, Feeblemind, Paralyze und die Spruch Curse der Magier. (Welcher letztlich die oben genannten beinhaltet)
Sacred Journey   Heilige Reise
Tithing Points: 20
Mana Cost: 20
Minimum Skill: 15
Effect: Allows a Paladin to travel instantaneously to a marked location, as per the Recall spell. However, in order to use this ability the Paladin must not be in combat, as he cannot summon the divine power needed if his purpose is of a cowardly or unchivalrous nature.
Tithing Points: 20
Mana Kosten: 20
Minimum Skill: 15
Effekt: Ähnlich wie beim Recall-Spruch kann ein Paladin hiermit eine markierte Rune benutzen. Jedoch darf er sich nicht im Kampf befinden, da er sonst nicht die notwendige Konzentration für die Reise aufbringen kann, wenn sie einem feigen Zweck wie der Fluch dient.

 

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