Healing

Healing is a good possibility to gain lost hitpoints. If you are not used to magic spells of healing and have no free hands to use a potion it is your only choice.
Healing ist eine gute Möglichkeit verlorene Hitpunkte wiederzubekommen. Wenn Dir Heilszaubersprüche unbekannt sind, keine freie Hand hast um eine Potion zu drinken, dann ist es sogar Deine einzige Chance.
Last update: 17.04.2003
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General Information Allgemeine Information

Healing is the necessary skill to bring back Hitpoints to a hurt player. The tool needed for Healing are bandages. They are used up if successfully applied. You can buy bandages at NPC shops or use scissors to cut them out of cloths.

If you are healing another player, you must be near that player during your efforts. If you move away while healing, your efforts will be in vain. Additionally, skilled healers may both cure poison and resurrect dead players.

Healing ist notwendig, um einem verletzten Spieler Lebenspunkte zurückzugeben. Das Werkzeug für Healing sind Bandagen. Sie werden verbraucht, wenn man sie erfolgreich anwendet. Man kann Bandagen bei NPC Shops kaufen oder sie mit einer Schere aus Stoff und Kleidung schneiden.

Wenn man einen anderen Spieler heilt, dann muß man während dem Versuch neben ihm stehen. Wenn man währenddessen davongeht wird die Bemühung umsonst sein. Zusätzlich können erfahrende Heiler auch Vergiftung heilen und tote Spieler wiederbeleben.

Healing Damage Schaden heilen
When healing yourself or another, try to avoid disturbances (such as combat). Disturbances may cause your fingers to slip and reduce the effectiveness of your healing. As your Healing and Anatomy skill increases, the amount of damage you heal increases.
Wenn man sich selbst oder andere heilt, dann sollte man ablenkungen (wie Kampf) vermeiden. Ablenkungen können dazu führen, daß die Finger abrutschen und die Effektivität der Heilung nachläßt. Desto höher die Healing und Anatomy - Fähigkeit ist, desto mehr Schaden kann man heilen.

Following the forumula which has been first published by Stratics, your healing-success could be calculated as follows:

Minimum amount healed = Anatomy/5 + Healing/5 + 3
Maximum amount healed = Anatomy/5 + Healing/2 + 10

If you want to calculate your healing-chance please use the following calculation-form:

Wenn man der Formel folgt, welche zuerst auf Stratics gepostet worden ist, dann berechnet sich der Erfolg wie folgt:

Minimalheilung = Anatomy/5 + Healing/5 + 3
Maximalheilung = Anatomy/5 + Healing/2 + 10

Wenn Du Deine eigene Chance berechnen willst, dann verwende bitte das folgende Formular:

Anatomy-skill
Anatomy - Wert
Healing-skill
Healing - Wert

Cure Poison Gift heilen
Curing poison requires a minimum of 60 skill in both Healing and Anatomy, then you have approximative 80% chance to cure a poisoned player. The chance may be lower, depending on the strength of the poison. To heal a poisoned player, you must cure the poison first, using a spell, potion or bandages, before you may heal any damage the player has taken.
 Gift Heilung benötigt ein Minimum von 60 in Healing und im Anatomy skill, dann hat man eine ungefähre Chance von 80%, einen vergifteten Spieler vom Gift zu heilen. Die Chance kann kleiner sein, je nachdem wie stark das Gift ist. Um den Schaden eines vergifteten Spielers zu heilen, muß man zuerst das Gift entfernen mit einem Spruch, einem Trank oder Bandagen, dann kann man erst den Schaden heilen.
Ressurect Wiederbelebung
Resurrecting the dead requires a minimum of 80 skill in both Healing and Anatomy, then you have approximative 25% chance to ressurect a player ghost.
Wiederbelebung benötigt ein Minimum von 80 in Healing und Anatomy, dann hat man eine ungefähre Chance von 25%, ein Spieler-Geist wieder zum Leben zu erwecken.
Healing Monsters  Monster heilen

While you might be able to use your Healing skill on certain humanlike monsters, it will not be useful to heal pets or animals, they can only be healed using the Veterinary skill.

Healing a monster won’t win you its affection, it may still attack you! Animals and monsters that may be healed using the Healing skill include: Cyclop, Ettin, Harpy, Headless, Lizardman, Ogre, Ophidian, Orc, Ratman, Troll, and human NPCs.

Während es durchaus möglich ist, mit der Healing Fähigkeit bestimmte humanoide Monster zu heilen, wird es auf gezähmte oder wilde Tiere nicht funktionieren, diese können nur mit der Veterinary Fähigkeit geheilt werden.

Ein Monster zu heilen wird nicht seine Zuneigung gewinnen, es kann trotzdem noch angreifen! Tiere und Monster, die mit der Healing Fähigkeit geheit werden können sind: Cyclop, Ettin, Harpy, Headless, Lizardman, Ogre, Ophidian, Orc, Ratman, Troll, und humanoide NPCs.

Healing Time Heilungszeit 
Every healing, curing or ressurect attempt requires a certain time to determine its success:
 Jede Heilung, Giftentfernung oder Wiederbelebung benötigt eine gewisse Zeitspanne, um den Erfolg festzustellen:
  yourself / selbst others / andere
healing 15 sec 5 sec
cure poison 18 sec 6 sec
ressurect not possible / nicht möglich 10 sec
Healing and Reputation Heilung und Karma
When healing other players, or healing creatures, it may be in your best interests to make note of their Reputation. Healing a player with higher Karma will result in Karma-gain. You cannot loose Karma with healing, but healing “criminal” players (“grays” or “reds”) results in your being flagged as a criminal. This can be dangerous on the Felucca facet, where you may be freely attacked if flagged as a criminal. Additionally, healing hostile monsters flags you as a criminal on the Felucca facet.
 Wenn man andere Spieler oder Kreaturen heilt wird es gut sein, dessen Reputation im Auge zu behalten. Wenn man einen Spieler mit höherem Karma heilt wird man Karma gewinnen. Man kann zwar kein Karma verlieren, aber wen mann "kriminelle" spieler ("graue" oder "rote") heilt wird man selbst als kriminell gekennzeichnet. Das kann auf Felucca gefährlich werden, weil dort Kriminelle frei angegriffen werden dürfen. Auch wird das Heilen von feindlichen Monster auf Felucca in eine kriminelle Markierung resultieren.
Additional Information Zusätzliche Information

Professional Title: Healer
Statistics Used: Intelligence, Dexterity, Strength
Usage by: Bandage
Trainers: Healer, Healer Guildmaster, Monk, Wandering Healer
Connected Skills: Anatomy
Skillgain: difficulty & movement based

Berufsitel: Healer (Heiler)
Benutzte Statistics: Intelligence, Dexterity, Strength
Benutzung durch: Bandage
Trainer:
Healer, Healer Guildmaster, Monk, Wandering Healer 
Zugehörige Skills: Anatomy
Skillsteigerung: Schwierigkeits- & Bewegungsabhängig

 

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