Resisting Spells

Resisting Spells is one of the most important skills in UO. Additionally one of the hardest to raise. But a GM has not much to fear when attacked magically.
Resisting Spells ist einer der interessantesten Skills in UO. Zusätzlich einer der schwersten zu steigern. Allerdings hat ein GM wohl keine Angst vor einer magischen Attacke mehr.
Last update: 13.07.2003
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General Information

Allgemeine Information

Notice: Since Age of Shadows, resisting spells has been restricted, so it is not as important anymore as it has been before.

Anmerkung: Seit Age of Shadows wurde Resisting Spells eingeschränkt, sodaß es nicht mehr so wichtig ist wie früher.

While the name of this skill may suggest that it helps with resisting all spells, this is not the case. This skill helps you lessen the severity of spells that lower your stats or ones that last for a specific duration of time. It does not prevent direct-damage spells, like Energy Bolt or Flamestrike.

The spells that can be resisted are listed below:

Während der Name dieser Fähigkeit suggeriert, daß man allen Sprüchen widerstehen kann, ist dies nicht der Fall. Der Skill hilft dabei, die Wirkung zu vermindern von Sprüchen, die Statistics ändern, oder eine bestimmte Zeit andauern. Es verhindert keine Sprüche mit direkten Schaden, wie Energy Bolt oder Flamestrike.

Die Sprüche, denen widerstanden werden kann, finden sich in folgender Tabelle:

Magery Spells Clumsy, Mana Drain, Paralyze Field, Weaken, Curse, Mana Vampire, Poison, Feeblemind, Paralyze, Poison Field
Necromancy Spells Blood Oath, Mind Rot, Corpse Skin, Pain Spike
Resisting Spells Usage Resisting Spells Benutzung

This skill is one that does not require active use. To improve it, all you need to do is put yourself in harm's way - as in the path of one of the above spells.

  • For spells that affect stats (Clumsy, Curse, Feeblemind, Mana Dragon, Mana Vampire, and Weaken), the Resisting Spells skill helps lessen the amount of points that are taken away from your stats.
  • For duration spells (Paralyze, Paralyze Field, Poison, Poison Field, Blood Oath, Corpse Skin, Mind Rot, and Pain Spike), the length of the spell can be shortened.
  • The Poison spell is now the only spell that has a chance to be fully "resisted" due to the target's "resisting spells" skill.

Pre-AoS formula:
A successful resist will reduce the spell efect by 50%. If the Evaluate Intelligence of the attacker is lower then the Resisting Spell of the defender, the effect is reduced again (down to a minimum of 25%), if it is higher, the effect is going to be increased (up to a maximum of 120%).

Diese Fähigkeit muß man nicht direkt benutzen. Um sie zu verbessern, muß man nur die betroffenen Sprüche auf sich wirken lassen.

  • Für Sprüche, die die Statistics betreffen (Clumsy, Curse, Feeblemind, Mana Dragon, Mana Vampire und Weaken), hilft der Skill, die Anzahl an weggenomenen Statistic-Punkte zu verringern.
  • Für dauerhafte Sprüche (Paralyze, Paralyze Field, Poison, Poison Field, Blood Oath, Corpse Skin, Mind Rot und Pain Spike) kann die Länge der Spruchwirkung verringert werden.
  • Der Poison Spruch ist jetzt der einzige, dem noch mit Resisting Spell komplett widerstanden werden kann.

Vor-AoS Formel:
Ein erfolgreiches Widerstehen reduziert den Effekt des Spruches um 50%. Wenn das Evaluate Intelligence des Angreifers niedriger ist, als das Resisting Spells des Verteidigers, wird der Effekt weiter reduziert (bis zu einem minimum von 25%), wenn es höher ist, wird der Effekt erhöht (bis zu einem maximum von 120%)

Resisting Spells Success Resisting Spells Erfolg

You will always have a slight chance of warding off a spell, even as a newbie with a couple points in this skill.

Your chance of successfully Resisting Spells depends on your skill level, your attacker's Magery skill, and the circle that corresponds to the spell being cast. Additionally, if your Resisting Spells skill is higher than your opponent's Evaluate Intelligence skill, you will lessen the effect of the spell.

Pre-AoS Formula:
Your_Chance_To_Resist =
Your_Resistance - ((Attackers_Magery - 20 )/5 + Spell_Circle*5)

Man hat immer eine kleine Chance, einem Spruch zu widerstehen, auch als Anfänger mit nur wenig Punkte in diesem Skill.

Die Chance, einem Spruch erfolgreich zu widerstehen hängt von der Skill-Höhe ab, dem Magery Fähigkeit des Angreifers und dem Zirkel zu dem der Spruch gehört. Zusätzlich wird die Wirkung des Spruches erniedrigt, wenn das Resisting Spell höher ist als das Evaluate Intelligence des Gegners.

Vor-AoS Formel:
Deine_Chance_zu_Widerstehen=
Deine_Resistance - ((Angreifer_Magie -20) / 5 + Spruch_Zirkel*5)

Resisting Spells Training Resisting Spells Training

Notice: This gain methods were developed before AoS. Since damage spells cannot be resisted anymore these methods might have become fruitless.

Anmerkung: Diese Trainingsmethoden wurden vor AoS entwickelt. Da nach AoS das Widerstehen von Schadenssprüchen nicht mehr möglich ist können diese Methoden inzwischen erfolglos sein.

Resisting Spells can be trained alone. Up to a skill of 50 you can cast a Fire Field and run through it. (Note: you should heal yourself often and train during lag-free times). Your own Magery skill also affects the gain. After 50 it is more difficult to raise the skill. Untill 80 you can cast Fireball and Lighning on yourself and then higher Levels E-Bolt and Flame Strike. If the caster is low on Evaluate Intelligence, the gaining will be better, because the chance of resisting the spell is higher. Casting on yourself is quite expensive, but you can additionally increase Evaluate Intelligence and Magery. (Note: Don't forget to move around while training.)

Another (cheaper) gaining method is using monster to cast on you. Reapers are good for gaining untill 70 and after that you can engage whisps and daemons. This is a slow kind of skillgaining and more dangerous, but it is very cheap, because you dont need regs.

Resisting Spells kann alleine trainiert werden. Bis zu einem Skill von 50 kann man Fire Field sprechen und durchlaufen (Achtung: man sollte sich oft selbst heilen und während Lag-freien Zeiten trainieren). Der eigene Magery Skill beeinflußt das Steigern. Nach 50 ist es schwieriger. Bis 80 kann man Fireball und Lightning sprechen und später höhere Spruchstufen wie Energy Bolt und Flame Strike. Wenn der Magier niedrig in Evaluating Intelligence ist, dann steigt man besser, weil die Widerstands-Chance höher ist. Auf sich selbst Sprüche sprechen ist recht teuer, aber man steigt zusätzlich in Evaluate Intelligence und Magery. (Man sollte auch nicht vergessen, während dem Trainieren herumzugehen.)

Eine andere (billigere) Trainingsmethode ist diejenige mit Monster. Reaper sind gut bis 70 und nachher kann man Whisps und Daemons benutzen. Das ist eine langsamere und gefährlichere Methode, aber sie ist sehr kostengünstig.

Additional Information Zusätzliche Information

Professional Title: Mage
Statistics Used by Skill: -
Skill Used by: automatic
Trainers: Thief, City Mage, Healer Guildmaster, Mage Guildmaster, Mage Shopkeeper, Magincia Councilmember, Mercenary, Monk, Ocllo Cashual, Paladin, Ranger, Ranger Guildmaster, Sailor, Wandering Mage, Warrior, Warrior Guildmaster, Weapons Trainer
Skillgain: difficulty & movement based

Berufsitel: Mage (Magier)
Benutzte Statistics: -
Benutzung der Fähigkeit durch: automatisch
Trainer:
City Mage, Healer Guildmaster, Mage Guildmaster, Mage Shopkeeper, Magincia Councilmember, Mercenary, Monk, Ocllo Cashual, Paladin, Ranger, Ranger Guildmaster, Sailor, Wandering Mage, Warrior, Warrior Guildmaster, Weapons Trainer
Skillsteigerung: Schwierigkeits- und Bewegungs-abhängig

 

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