Skill - Statistics

Your character in Ultima Online is defined over statistics and skills. Here we will try to explain stats and their meaning for your character
Das Erlernen von Skills führt zu Titeln, welche in Deinem Statusfenster dargestellt werden.
Last updated: 24.03.2003

General Information Allgemeine Information

Every char in UO has three main stats available: Strength, Dexterity and Intelligence. While skills can be raised up to 700* total skillpoints, there are only 225* points available for all three necessary stats, so choose wisely :)

* A few more skill- and statpoints are granted from OSI as special gift for older chars (see veteran rewards)

Jeder Charakter in UO hat drei grundsätzliche Eigenschaften: Stärke, Geschicklichkeit und Intelligenz. Während die skills bis zu 700* Gesamtpunkte gesteigert werden können, hat man für alle drei notwendigen Eigenschaften nur 225* Punkte zur Verfügung, also wählt weise :)

* Zusätzliche Punkte werden von OSI für ältere Chars gewährt (siehe Veteran Rewards)

Dexterity Geschicklichkeit

Dexterity corresponds directly to the Stamina of a character (DEX = STA). Stamina is used for moving and running. Dexterity is also necessary for wearing certain armor types.

On Felucca, pushing through other characters draws stamina. You can also loose stamina if you are hit by a special enemy move. Moving with overweight will also reduce stamina. If your stamina is down to zero you cannot move anymore. It slowly regenerates, the focus skill increases the regeneration rate. Eating something also restores some stamina.

Geschicklichkeit entspricht direkt der Stamina für jeden Charakter. Stamina wird benötigt, um sich zu bewegen und zu laufen. Geschicklichkeit wird auch benötigt, um bestimmte Rüstungstypen zu tragen.

Auf Felucca wird Stamina verbraucht, wenn man durch Leute durchgeht. Man verliert Stamna auch durch Spezialschläge eines Gegners. Wenn man sich mit Übergewicht bewegt reduziert das ebenfalls das Stamina. Wenn es auf null angelangt ist kann man sich nicht mehr bewegen. Es regeneriert sich langsam, der Focus-Skill erhöht die Regenerationsrate. Etwas essen erhöht ebenfalls das Stamina.

Intelligence Intelligenz

Intelligence corresponds directly to the Mana of a character (INT = MANA).

Mana is used for casting spells and using special combat moves. Mana slowly regenerates itself, the meditation and focus skill increase the regeneration rate.

Intelligenz entspricht direkt dem Mana für jeden Charakter.

Mana wird benötigt, um Sprüche zu sprechen und speziele Schläge zu benutzen. Mana regeneriert langsam selbst, der Meditation-Skill und der Focus-Skill erhöhen die Regenerationsrate

Strength Stärke

Strength directly influences the amount of HitPoints a character has. In an earlier version of UO, Strength directly corresponded to the HitPoints (STR = HP), now the formula has changed to HP = (STR/2)+50. That gives to chars of lower strength a few more hitpoints to spend in fights :) Strength is also necessary for wearing certain armor types and weapons.

If a character gets hit, it lowers their hitpoints. The hitpoints slowly regenerate themselves, the focus skill increases the regeneration rate. Hitpoints can also be restored with heal potions, heal spells and healing skill with bandages.

Stärke beeinflußt direkt die Anzahl an Lebenspunkte eines Charakters. In einer früheren UO version war die Relation direkt, inzwischen sieht die Formel folgendermaßen aus: LP = (STR/2)+50. Das gibt schwächeren Charaktere etwas mehr Lebenspunkte zum überleben. Stärke ist auch notwendig, um bestimmte Rüstungsytpen und Waffen zu tragen.

Wenn ein Charakter getroffen wird, dann reduziert das seine Lebenspunkte. Die Lebenspunkte regenerieren langsam von selbst, der Focus-Skill erhöht die Regenerationsrate. Lebenspunkte können auch mit Heiltränke, Heilsprüche und dem Healing-Skill mit Bandagen wiedergewonnen werden.

Raising Statistics Statistics steigern

All skills are linked to one primary and one or two secondary statistics. To raise DEX, INT or STR you need to practice a corresponding skill. Being successfull in that skill eventually raises the according stat.

Alle Fähigkeiten sind verbunden mit einer primären und einer oder zwei sekundären Eigenschaften. Um DEX, INT oder STR zu steigern muß man die entsprechende Fähigkeit trainieren. Ein erfolgreicher Versuch in dieser Fähigkeit steigt eventuell die entsprechende Eigenschaft.
STAT - SKILL Tables STAT-SKILL Tabellen

Geschicklichkeit / Dexterity
Haupteigenschaft bei / Primary Statistic for: * Lockpicking, Snooping, Stealth
** Fishing (+Str), Hiding (+Int), Musicianship (+Int), Peacemaking (+Int), Provocation(+Int), Remove Trap (+Int), Stealing(+Int), Tracking(+Int)
*** Tailoring (+Int +Str)
Nebeneigenschaft bei / Secondary Static for: ** Alchemy (+Int), Anatomy (+Int), Archery (+Str), Arms Lore (+Str), Bowcraft (+Str), Carpentry (+Str), Cartography (+Int), Cooking (+Int), Detect Hidden (+Int), Enticement (+Int), Fencing (+Str), Forensic Evaluation (+Int), Herding (+Str), Inscription (+Int), Parrying (+Str), Swordmanship (+Str)
*** Camping (+Str +Int), Healing (+Str +Int), Tinkering (+Str +Int), Veterinary (+Str +Int)
Intelligenz / Intelligence
Haupteigenschaft bei / Primary Statistic for: * Animal Lore, Evaluating Intelligence, Item Identification, Magery, Meditation, Spirit Speak
** Alchemy (+Dex), Anatomy (+Dex), Cartography (+Dex), Cooking (+Dex), Detect Hidden (+Dex), Enticement (+Dex), Forensic Evaluation (+Dex), Inscription (+Dex), Taste Identification (+Str)
*** Healing (+Dex +Str), Veterinary (+Str +Dex)
Nebeneigenschaft bei / Secondary Static for: ** Animal Taming (+Str), Hiding (+Dex), Musicianship(+Dex), Peacemaking(+Dex), Provocation(+Dex), Remove Trap (+Dex), Stealing(+Dex), Tracking(+Dex)
*** Camping (+Str +Dex), Tailoring (+Dex +Str), Tinkering (+Str + Dex)
Stärke / Strength
Haupteigenschaft bei / Primary Statistic for: * Blacksmithy, Lumberjacking, Mace Fighting, Mining, Wrestling
** Animal Taming (+Int), Archery (+Dex), Arms Lore (+Dex), Bowcraft (+Dex), Carpentry (+Dex), Fencing (+Dex), Herding (+Dex), Parrying (+Dex), Swordsmanship (+Dex)
*** Camping (+Dex +Int), Tinkering (+Int +Dex), Veterinary (+Int +Dex)
Nebeneigenschaft bei / Secondary Static for: ** Fishing (+Dex), Tailoring (+Int)
*** Healing (+Int +Dex), Tailoring (+Dex +Int)

 

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